Sveriges främsta mötesplats för dig inom förpackningsbranschen!

Tidningen Packmarknaden levererar det optimala seminariet för dig som har intresse av förpackningar. Under en lunch i trevligt sällskap får du lyssna på framstående experter som ger dig insikt om hur förpackningen kan göra mer för dina affärer.

PACK@lunch modereras av Per-Stefan Gersbro, grundare och f.d. vd för näringslivsklustret Packbridge, numera fristående konsult i det egna företaget Paccedo.

E-commerce packaging impact -

Hur kan varumärkesägare stärka sin närvaro inom
e-handeln

Varumärkesägare, som vill öka sin försäljning via e-handeln och andra digitala kanaler, kan realisera stora vinster genom att tänka nytt kring förpackningsdesign och hur deras produkter presenteras. Genom relativt små medel kan produkt och varumärke skapa ett bättre avtryck, som möjliggör en starkare närvaro och position för varumärkesägare.

Genom kundinsikt och illustrativa exempel visar André Hindersson, VD och grundare Silver, hur man kan gå till väga. Malin Edvardsen, Trend- och varumärkesstrateg, delar sin syn på hur förpackningslandskapet kommer att utvecklas de kommande åren och vilka områden som är viktigast att agera på nu, för att som varumärkesägare lyckas inom e-handeln. Hur ska man tänka för att driva varumärket och försäljningen i digitala miljöer? Caroline Uddström Sales Director på GfK NORM / Ipsos delar med sig av sina erfarenheter



André Hindersson
VD och grundare
Silver
Malin Edvardsen
Trend- och varumärkesstrateg
Caroline Uddström
Sales Director
GfK NORM/Ipsos
Per-Stefan Gersbro
Moderator
Packmarknaden

Datum: 16 november 11:30 - 13:30

Plats: Radisson Blu Hotel, Östergatan 10, Malmö

Pris: Seminariet är kostnadsfritt och Designkontoret Silver bjuder på lunchen.



Vänta inte för länge med att anmäla dig, PACK@lunch är populärt och antalet platser begränsat!


Varmt välkommen!


Anmälan

Så här förverkligas hållbara förpackningar för framtiden

Många följer strömmen och gör som alla andra. Det kräver mindre, men skapar sällan vinnare. Andra bestämmer sig för att välja en egen väg och söka lösningar på utmaningar ingen annan lyckats med förut. Det kostar mer, men kan leda så mycket längre när du lyckas.

BillerudKorsnäs tar gärna denna utmaning. Här tänjer man bokstavligt talat på gränserna. Extremt formbara papper, som gör det möjligt att ersätta plast, har blivit en succé. Från egna bolaget BillerudKorsnäs Venture kan en pappersbaserad flaska för kolsyrad dryck snart bli verklighet, liksom kommersiella batterier i papper, med potential att realisera ett Internet of Packaging.


På PACK@lunch den 30 november säger vi välkommen till Petra Einarsson, CEO BillerudKorsnäs och hennes kolleger Emma Hellqvist, Account Executive Formable Solutions och Gittan Schiöld, Venture manager, BillerudKorsnäs Venture samt Liselotte Tingvall, Head of Insight and Innovation, GROW.

Hör deras berättelse om hur BillerudKorsnäs gjort till sin ledstjärna att ständigt utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid. En pappersbaserad framtid är inte science fiction, utan något BillerudKorsnäs realiserar.

Petra Einarsson
CEO
BillerudKorsnäs
Emma Hellqvist
Account Executive Formable Solutions
BillerudKorsnäs
Gittan Schiöld
Venture manager
BillerudKorsnäs Venture
Liselotte Tingvall
Head of Insight and Innovation
GROW
Per-Stefan Gersbro
Moderator
Packmarknaden

Datum: 30 november 11:30 - 13:30

Plats: A house, Östermalmsgatan 26A, Stockholm

Pris: Seminariet är kostnadsfritt och BillerudKorsnäs bjuder på lunchen.



Vänta inte för länge med att anmäla dig, PACK@lunch är populärt och antalet platser begränsat!


Varmt välkommen!


Anmälan